.

Wednesday, February 16, 2011

Iszonyat faradsag

van, de egyebkent minden viragzunk. Tegnap nemcsak, hogy idoben megjott Nyuszi, hanem meg en kestem; elvileg 2:30-kor kellett volna leszalljanak, de mire 2:40-kor odaertem, Nyul mar ki is jott es ott vart ram. Na, mondom, ez igen! Maskor atlag egy-masfel orat kell varni arra, aki Londonbol jon. Egybol mentunk is Bubuert Gabihoz.
Bubuviragzat azonnal szivebe fogadta megint, nem telt bele ot perc, es nemcsak o, de az osszes kolok anyukam oleben nyomult. Hat hiaba, tud valamit ez a Nyul.
Aztan hazamentunk, es Nyuszi kipakolt a bornodjeibol en nem tudom, hany tonna ajandekot. Szerintem van otthon valami kulonleges ter-ido-kontiuum-gorbito szerkezete, mert ami azokbol kijott, nem letezik, hogy belefert. Bubu kapott egy csomo Susu dvd-t, Magyar nepmeset, Csodabogarakat, nyuszi-babot; vagy hat pizsomat, labdakat, nekunk meg hozott polokat, nekem ekszert, ruhat, konyveket, Andrasnak is pizsit, hangos konyvet, meg Turo Rudit, magyar csipszet, fuszert, fakanalat tarolo kosarral,... szoval mondom. Gyanus ez a Nyul.
Mokus persze alig akart lefekudni este, olyan izgatott volt.
Lehet ezert, lehet masert, de mindenen esetre hajnal hatkor mar kukorekolt is, de igen hatarozottan, szoval megint olyan vagyok, mint egy kifacsart citrom, de vegulis tok jo.

El kell meg mondjam, milyen vicces potvizsgat tartottam ma. Jott az egyik diakom, hogy ugye nem erezte jol magat, nem tudott volt eljonni akkor vizsgazni, de ma jonne, mikor van a fogadooram. Mondom, jo. Oda is adom neki a tesztet, irogatja, irogatja... mondom, szoljon ha van kerdese.
Egyszercsak meglepodve felkialt: Ennek a kerdesnek nincs ertelme! Mondom, melyiknek. Hat hogy mi az ami az RNSben van de a DNSben nincs. Kerdem hogy miert nincs? Hat mert ilyen nincs is, hogy RNS! aszongya. Na ekkor majdnem kikoptem a felig benyelt hamburgert. Mondom hat dehogynem, nem emlekszik, mikor neztuk a videot, es ott volt az RNS-en a riboszoma, meg minden? Jaaaa. O aszitte az is DNS. Oh. OK. :-D Na ekkor ereztem, hogy ebbol mar nem lesz elegseges, de azert vegigmentunk a kerdeseken. Tovabbi aranykopesek:
- a DNS, az...az olyan mint a ver?
- a riboszoma az egy sejt, ugye?
- a sejtek ugy keletkeznek, hogy ket sejt egyesul, aztan azok meghalnak, es lesz beloluk sok masik.
- a kloroplaszt az egy olyan eloleny, ami mozog.
Meg is kerdezte, miutan nehany erdekes dolog igy kiderult a sejtrol, hogy akkor ez azt jelenti, hogy a sejt az el? Mondom, igen. Erre ilyet szol: hat ez borzaszto! :-D
Persze megbukott szegeny, ugyhogy mondtam neki, latom, nem tanult, de ha a kovetkezo vizsgakon a felev soran legalabb harmast kap, akkor ezt nem fogom beszamitani. Nagyon halalkodott es egre-foldre igerte, hogy eztan jobban fog majd figyelni. Hozzatette, hogy a kovetkezo vizsgan amugyis sokkal jobb lesz, mert hozza majd a szemuveget. Kerdem, hogy miert, igy nem lat jol? Ja, de, de azzal sokkal okosabbnak tunik. Visszafordulva az ajtobol kacsintva hozzatette: ... es Gucci!
:-D
Komolyan, teljesen feldobta a napomat. Sajnaltam mikor kiment. :-D Ja, egyebkent, fiu, es cheerleader. :))

4 comments:

Unknown said...

Kar hogy nem azt mondta, hogy a DNS-ben nincs "R" :)
Amugy honnan jott ez a gyerek? Hogy ment at altalanos iskolaban biologiabol? Szerintem ez kb 6-7.-es anyag, legalabbis Mo-n.

Blacktulip said...

Hat bakker, talalok olyat, aki alapbol benabb nalam ezeknel, mert en leragadtam annal meg, hogy kettohaketto meg oketto az kettohakettoo.
Na jo, azt azert meg tudom, hogy van RNS es a sejt el.
Hat sok sikert neki, a harmas olyan szint neki, mint masnak a 1oo%. :)

Monik said...

A disz szemuveg a korona az egeszre, eleg szorakoztato lehetett.
Nem is tudom sirtam vagy rohogtem volna, de vmi reakcio nelkul kibirni? Eszembe jutott mikor gyakorlaton az egyik hallgato odaszaladt az elszivo fulketol az asztalahoz a szamologepeert mert 100-at el kellett osztani 25-tel... Na vmi hasonlo akkor a szinvonal ezek szerint.
Monc

Handy said...

:-)))) ez eleg szorakoztato volt.
"a sejtek ugy keletkeznek, hogy ket sejt egyesul, aztan azok meghalnak, es lesz beloluk sok masik" - ezen elgondolkodtam es vegulis van benne valami, nem? :-) szoval ne legyel olyan szigoru ;-) bar nem is vagy :-)))
Sirni nem erdemes rajta.
Anyukadat pedig foleg akkor eleg vicces elkepzelni, amikor a labdat tuszakolja be a teli borondbe. :-)