.

Saturday, June 15, 2013

Magyar nap

Ma delutan igazan jo kis kultur programunk volt: elmentunk a Tukros neptanc zenekar eloadasara Bethesdaban. Igazabol nem tudom, magunktol elmentunk volna-e, de Cili felhivott hogy ma o is es a ferje is dolgoznak, es nem vinnenk-e el Abit es a nagymamajat ha mi is megyunk? Igyhat mikor tenyleg minden idealisan alakult, mert a lecso utan mindenki elaludt delben, es kettokor felkelt, elmentunk. (Icamama, a lecso mennyei volt, koszonjuk a receptet!)
Nemcsak magyar nepzenet jatszottak am, hanem kifejezetten erdelyit, raadasul a teremben oldalt erdelyi varak, fterek, tajkepek voltak kirakva, sot nepviselet is. Nem tudom, miert, de szinte elbogtem ott magam, mikor a marosvasarhalyi varat meglattam kirakva. Nem vagyok pedig az a konnyen pityergo tipus, es kelloen le is vagyok dobbenve, hogy akkor vajon most miert. Hogy lehet az hogy amig ott eltunk, meg Magyarorszagon, addig kabe annyira erdekelt az egesz magyar tema mint mondjuk a lelegzes. Igen van, allanodan korulottunk, na es. Ugy latszik itt kellett eljunk majd' tiz evet, hogy ez lassan valami ertek legyen nekem. Valahogy ma leesett, hogy orulok, hogy tartozunk valahova, hogy a mienk ez a szep zene, ez a kultura es szeretnem ha Bubu es Bogyo is ugy none fel, hogy nekik is ez levego legyen amit allandoan magukba szivnak. (Mondjuk egyelore inkabb az asszimilacion kene dolgozni, tekintve hogy Buburol ugy pereg le az ovodai angol mint kacsarol a viz, es az elso kerdese ha uj emberekkel fogunk talalkozni, hogy vajon tudnak-e magyarul. Ha nem, szemmel lathatoan csokken a lelkesedes).
Minden esetre nemcsak gyonyoru zenet jatszottak, hanem volt egy neptancos par is, aztan az eloadas utan eloszor gyerek, majd felnott tanchazra is sor kerult. En eloszor csak Bubut gondoltam erre megfelelo alanynak, de persze Bogyo megint adta onmagat, es nemsoka ott csapolt a tomeg kozepen, lelkesen ugralva es abszolut resztvevokent. Kesobb az olomben folytatta. Meg kell mondjam, a tanc remek mozgas is, egyben, mert en a vegere ugy lihegtem, mint aki korbefutotta a blokkot joparszor. Van am itt a kozelben magyar neptanc oktatas gyerekeknek is, csak az a gubanc, hogy delutan kettotol tartjak az ovodasoknak, es ez ugye a delutani alvassal sehogy se egyeztetheto ossze, igy eddig kihagytuk. De latva hogy Bubu is es Bogyo is hogy lelkesedett, lehet meg fogjuk probalni megis. Arrol nem is beszelve hogy rajottem, en is szivesen ujratanulnam ezeket. Utoljara a szalagavatora tanultam tan neptancot, de most megint kedvet kaptam. Igazan jo kis nap volt. Bubut Abival latni tancolni? feledhetetlen.
Vettunk am CD-t is a zenekartol, benn van a kocsiban. Hadd szoljon!

0 comments: