.

Tuesday, September 27, 2011

Gellert Janos szuletese

Tehat ott tartottunk, hogy 4 cm volt 9:30-kor, ugye? Na es en akkor aggdotam, hogy hany napig fog ez tartani, ha igy megy; hiaba mondta a noverke, hogy 5 cm utan aztan nagyon felgyorsulnak az esemenyek, en hittem is, meg nem is (de inkabb nem). Aztan elkezdtem az epiduralis dacara erezni minden fajast; egyre jobban. Mondom mi a fene, hat hiszen a labamat alig brom mozgatni, hogy-hogy a fajast meg erzem? Mit erzem; visitani tudnek ugy faj! Ott harapdaltam a jegkremes fapalcikat kinomban, hogy ne orditsak. Gyanus, gyanus. Na tizkor behivtam a noverket, hogy nezzen mar meg, mint kiderult, ekkor mar 8 cm-nel jartunk. Hu mondom, hivja Andrast, mert az meg kozben hazament pihenni kicsit. Hat, 10:35-re ert be, es 10:46-kor megszuletett Gellert, tenyleg az utolso pillanatban futott be apa.
Meg kell mondjam, ez az eddigiek kozul a legintenzivebb szules-elmenyem, mert biza reszkedtem, mint a nyarfalevel a tranzicio alatt, sot a kitolas nagyreszeben is, es ereztem mindent; ha tolom, megjobban faj, ha nem tolom, sose lesz vege, szoval kemeny volt. Lehet azert is, mert harom igen pozitiv es teljesen fajdalom-mentes epiduralis utan semmi ilyesmire nem szamitottam, nem tudom, de tenyleg meglepoen kemeny volt. Persze megerte.
Gellert aztan egy csuszassal jott a vilagra, mint egy kicsi torpedo: amint a feje kinn volt, jott egybol a tobbi resze is. A hosszu, vekony gyerekek elonye. :-)
6 font 4 uncianak mertek, ami 2723g, ez ici-picinek szamit manapsag. Nekem pont eleg nagynak tunt. Hosszat nem tudom, mertek-e, de holnap megyunk a gyerekorvoshoz az elso ellenorzesre, ott ugyis lemerik. Minden esetre meg az ujszulottre valo ruhak is lotyognek rajta, tenyleg nem egy husimalac. Meg. Bar szerintem ido kerdese, mert enni viszont nagyon jol eszik, sot, a batyjaval ellentetben jol szopik is! Bevallom en a Bubuval valo kinlodas utan ugy voltam/vagyok vele, hogy ha szep siman megy a szoptatas, jo, de ha kinlodas lesz megint, en nem fogok most ebbol hiusagi kerdest csinalni: eszik tapot es slussz. Errefel kapok egy gyerkocot, aki mint egy minivampir, egy fogas farkaskolyok, ugy sziv. Sajnos o is inkabb az az eszegetek, alszom, eszegetek meg egy kicsit tipus, nem a fast food hive, szoval az etetes elhuzodik egy oraig siman. Viszont legalabb nem jatsza azt, mint Bubu, hogy elengedi ujra meg ujra; o ha egyszer rajta van, ott is marad.
A korhazban elso nap kicsit rankijesztett, olyan almos volt, alig akart enni, de komolyan, semmit. Mar hozattam tapot is, az se kellett, pedig arra a batyja ugy racuppant volt rogton, mint aki erre vart. De aztan masnap hirtelen rajott, mire megy ki a jatek, es azota egyforma lelkesedessel eszik mindent. Szopik amig birjuk, aztan ha meg keres, felkinalok tapot is. Ma 3 napos, es mostmar hatarozottan tobbet szopott, mint tapolt. Ki tudja, ha igazan beindul a tej, tan nem is lesz szukseg a tapra egyaltalan. Most se ivott tobbet mint tan 10ml-t utana? Azt is immel-ammal. Ugy latszik, aki mar az anyamehben csak farmos tejet kap, az kinn is megveti a mesterseges kajat. Vagy fene tudja; lehet ezuttal nem stresszelek rajta, es igy jobban megy.
Tegnap ejjel aludtunk itthon eloszor, es kepzeljetek ez a tunder aldott gyerek, este tizenegy utan csak kettokor es fel hatkor keltett fel enni. Utana meg fel tizig hagyott aludni. Igy, hogy Bubukaval a nagyszulok elvannak, en tok ki tudtam magam pihenni, szuper erzes.
Ja es Gellert nemcsak evesbol kivalo; ha nem eszik, akkor csendesen nezelodik, vagy alszik. Hangjat csak akkor ereszti ki, ha pelenkazzuk. Azon mindig rettenetesen felhaborodik, de amint vege, ismet bekesen nez ki a fejebol. Nem tudom, ez meg a kezdeti almossag miatt van-e igy, vagy valoban ennyire hihetetlenul bekes gyerek, de ha igen, osszetehetjuk a ket kezunket, mert egyszer megcsak makja lehet az embernek, de ket ilyen jo gyereket kifogni? Valodi aldas.
Amirol meg nincs jo kep, de majd csinalok: meglepoen sotet haja van; selymes, es teljesen fekete! Senkinek a csaladbol nincs ilyen, de nekem volt egy ilyen erzesem, mikor meg meg se szuletett, hogy o egy ilyen hosszu, vekony, sotet haju, elegans, keves szavu, de nagyon okos valaki lesz. Es eddig (ugye mar 3 napos, nyilvan mindent lehet rola tudni :-)) valoban. Es rendkivul hosszu ujjai vannak, a nagypapa csak haromoktavos keznek hivja.
No es akkor a korhazi kepek.


5 comments:

Baba Bui said...

Oriasi gratulacio , gyonyoru Gellert Janos .
En csak zugiban szoktalak olvasni, de tiszta szivbol gratulalok sok egeszseget es boldogsagot kivanok

Blacktulip said...

De jó sztori! Na igen, az első napon még egy tejelő marhának (aka én) is csak kolosztrum van, engem is paráztattak aztán 19 hónapig elvámpírkodott rajtam Mira...:)

Bubu mit szól hozzá? A képeken kíváncsi,de kissé mintha tartózkodó lenne.

A neve nekem is tetszik!

diab said...

Gratulalok, tenyleg gyonyoru gyerek.

Takács Péter said...

Gratulalunk, nagyon cuki Gellért baba. Ne aggodj majd megno, Greti ugyanekkora volt mikor szuletett, szopzni alig birt, aztan volt olyan honap, hogy majdnem 2kg-ot hizott. Mi is a standard ujszolottnel kisebb ruhakat adtaunk ra, az 50-es bodyban is szinte elveszett.
Bubu olyan tavolsagtartoan szemleli, remelem hamar megbaratkozik kistesoval.
Moncos

AndiLeila said...

Ha ha, en is Bubu kis arcan vigyorogtam, nem tudja mire velni! Nemsokara el sem lehet oket majd valasztani, jo, hogy kozel vannak korban! Szepek a korhazi kepek, G baby tokeletes :) - ZsK