.

Tuesday, May 31, 2011

(Let)Eper

Mult heten mikor itt volt Chris, megtanitott egy uj lekvarkeszitesi modszerre; valami pektines izet kell cukorral elkeverni, bele a frissen pucolt es kicsit osszetort gyumolcsbe, es voila, kesz! Vagyis semmi fozes, igaz emiatt aztan hutoben vagy fagyasztva kell tarolni. Na de akkoris, igy benne van minden vitamin, nameg pont olyan az ize mint a friss gyumolcsnek. Itthagyott volt egy uveget kostoloba, hat mondanom se kell, azota elfogyott; nemcsak nekem, de Mokusnak is nagy kedvemce (hazi zsemlevel meg aztan plane).

Igyhat ma felkerekedtunk, es rogton reggeli utan elmentunk a Butlers orchardba epreszni, ami a szokasos szedd-magad helyunk.


Chrisek is jottek, mi meg vittuk Nyuszit, ami mint kiderult remek otlet volt. Amig Bubu es Ivy is elveztek, addig egyutt szedte mindenki, aztan mikor melege lett a gyerkocoknek, Nyul bevonult veluk az arnyekba.



 Ott a kismokusok remekul eljatszottak a pokrocon; Nyuszi elmondasa szerint Ivyval nem is volt semmi baj, csak Bubu nem tudta egy ido utan eldonteni, hogy mi a rosszabb, anyatol tavol de arnyekban, vagy anyaval a tuzo napon lenni. Ivy kozben nagyon lelkesen probalta Bubunak odaadni a jatekokat, de o allitolag ra se bagozott. Ivy dicseretere legyen mondva, nem vette zokon a visszautasitast, es egy ido utan bekesen eljatszott a Bubu repuloivel meg autoival.

Szedtunk is jooo sokat, annyit, hogy lassan kezdem azt hinni, tul sok is volt, aztan mentunk fizetni. Na itt derult ki, hogy mindent az egvilagon mindent hoztunk magunkkal (innivalot, ennivalot, jatekot, pokrocot, edenyt szedni, kekszet, csereruhat), csak epp penztarcat nem. Szoval megint Chris mentett meg. Most arrol ne is beszeljunk, mi lett volna ha megallit a rendor, mert jogsit se vittem magammal. :-o

Itt a zsakmany, tobb mint 12 font:


Aztan itthon mig Bubu aludt (kidolt mint egy zsak), kicsit keszultem az FDAs treningre, majd ahogy a gyerkoc felkelt, Nyuszi szorakoztatta, en meg nekialltam az epernek. Hat, beletartott egy kis idobe (konkretan kettotol este hatig), de mostmar minden kesz, eper megpucolva, jopar uveg lekvar elrakva, sot fagyasztottam is sokat le belole. Na de ha mar igy belejottem, raktam el ket uveg mangot is, mert ott ultek az ablakban es kezdtek megpunnyadni.




Igazan jo kis nap volt! Kinyuvadtam mint egy beka, innen a leteper cim, de igencsak megerte, marha buszke vagyok magamra. :-D

Most azon gondolkodom, hogy be kene szerezzek egy csomo befottesuveget, es nekivagjak valami rendes lekvart is fozni, ugy hogy aztan azt lehessen a polcra rakni. Igaz nagy kinlodas, de milyen jo lenne mar ha bele tudnam rakni pl. a hazi croissanomba anelkul, hogy kifolyjon, mint a bolti cucc.
Valaki, recept? javaslat uvegre?

0 comments: