.

Wednesday, February 13, 2013

Elso hetek

avagy: gyorsjelentes a loveszarokbol.
Megvan az osszes oram, sot mar par hete jarok is rajuk! Meg tanitok is; es igen, a gyerekek is elnek meg. Tobbe-kevesbe mi is.
Tehat eddigi benyomasaim szerint..
A statisztika egesz erdekes, es eddig teljesen ertheto. Egy fekete srac tartja, szerintem nalam fiatalabb, es nagyon birom amilyen nyugodt feje van mindig. Pedig nem lehet neki konnyu, mert van nehany elegge borzaszto arc az oran, foleg egy, amelyik mindig iszonyu hangosan orditja be a hulye valaszokat, meg nem erti mi miert van. Mondjuk 25-en vagyunk, es a tobbiek mind nagyon normalisak. Amit nagyon szeretek, hogy mindenki batran kerdez ha nem ert valamit, es az urge birkaturelemmel mondja el harmadszor is ha kell.

Az angol orat egy kozepkoru, szakallas indiai ferfi tartja, es mar ket fogalmazast kellett eddig irjunk. Mindketto retorikai elemzes volt, egyszer egy gyerek mondokaban, aztan Lincoln gettysburgi beszedeben kellett ramutatni az Ethos, Pathos es Logos elemeire. Ezt is nagyon elvezem, kesz magyarora, bolcseszet, erdekes muvek... kiralysag. Most epp egy Csehov novellat olvasunk oran. Angolul. :-))

Az anatomia ora az mar egy kicsit erdekesebb kerdes... Egyreszrol a libiai ficko aki tartja az nagyon okos, ertelmes urge, masreszrol viszont szerintem csapnivalo ahogy orat tart. Illetve nem tart. Inkabb anekdotazik, cseveresz, eletfilozofiat oszt meg es karriervezetesi tanacsokat osztogat. Ami egyebkent abszolut hasznos, ketsegtelenul; csak eppen nem ezert jarunk oda. Kozben idonkent megemliti, hogy anatomiat mindenki tud tanulni konyvbol is, es hogy nem akarja az intelligenciankat azzal sertegetni, hogy ilyen banalis dolgokat mutogasson nekunk, mint csontvaz, meg szovetek. O inkabb gondolkodasra akar minket birni! Nagyszeru. Mar elore latom hogy a vizsgan viszont erdekes mod csak benne lesz minden, amirol egy mukk se volt. Mer' ugye mi olyan kis zsenik vagyunk, minek minket tanitani. A szovettanos metszetnezegetes is csak ugy egy ilyen trallalala beszelgetos semmitmondos ora utan jott. Sehol semmi ilyesmi hogy te nezd mar hulye, ilyen egy mikroszkop, ezek a metszetek, igy kell megnezni; semmi. Egy arva szo nem volt semmilyen szovetekrol, de valahogy megis fel kellett volna tudni ismerni oket. Mert mi mar mindent tudunk es csak hobbibol jarunk oda. Mondjuk speciel en igen, de nem hinnem hogy sokan vagyunk igy. Az a makom hogy annak idejen az egyetemen en ezt a kurzust tanitottam ket feleven at, es ott tenyleg meg is tanitottuk a dolgokat, kovetkezeskepp meg emlekszem is valemennyire. De hogy a tobbiek mennyire el lehetnek veszve, arra gondolni se akarok. Viszont az igaz, hogy mivel evtizedeket lehuzott a pasas korhazakban, eleg jol el tudta mondani mi a kulonbseg egy ultrahagos, egy rontgenes es egy nover mindennapjaiban, es azert ez nagy segitseg volt.  Mult szombaton jol el is dumaltunk, kiderult hogy o is kutatokent kezdte es hasonlo okokbol hagyta abba mint en (politizalni kell hogy penz legyen, stb). Szoval nagyon jo arc, csak ne tanarkent ismertem volna meg. :-))
Kozben hetfon letettem azt a vizsgat is amirol meseltem. Tepertem ra mint a guzueger, vegigcsinaltam majdnem egy egesz konyvnyi tesztet, es ugy nez ki nem hiaba, mert 91.2%-os lett, amivel az orszag felso 1%-ba tartozom. Na ez nem akkora dolog, ha belegondolunk, hogy en megse ma vegeztem a kozepiskolat, de ugy mar nagy szam hogy mi minden volt ez egybetekerve, amivel en se sokat foglalkoztam jjo reg ota angol nyelvhelyesseg, szovegertes, matek (szamologep nelkul), biologia, kemia, fizika...  Latnotok kellett volna ahogy gyakoroltam az irasban osztast-szorzast papiron, meg tanultam ujra a terulet-kepleteket, egyenleteket, gaz allandokat, taxonomiat, novenytant, kemiai egyenleteket...

A vicc az hogy most sokkal hamarabb felfogtam egy csomo dolgot mint annak idejen. Szoval csak remelni tudom hogy a fiuk nem lesznek ENNYIRE keson erok, mint az anyjuk. :-D
Ta-daaaa:


0 comments: